Klinikassistent till Vårdcentral Sälen

Bild för rekryteringsannons

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar.

Vårdcentral Sälen bedriver en säsongsvarierad verksamhet inom hälso- och sjukvård där vi över vintersäsongen utökar våra öppettider för att ta emot akut sjuka och olycksfall. Den bofasta befolkningen uppgår till cirka 3 600 personer men under högsäsong tillkommer över 120 000 besökare som samtidigt vistas i Sälenfjällen. Området i övrigt har en tydlig glesbygdsprägel med långa avstånd och 10 mil till närmaste sjukhus.

Vi har en stabil grundbemanning av alla personalkategorier. Personalstyrkan dubbleras under vintersäsongen och framförallt anställs fler läkare, sjuksköterskor och medicinska sekreterare. Kort sagt är detta en stimulerande arbetsplats året runt och extra händelserik under vintersäsong - och det finns goda möjligheter till en aktiv fritid för dig som gillar skog och fjäll.

Arbetsuppgifter

Som klinikassistent hos oss kommer du att vara en viktig del för att utveckla det administrativa arbetet inom verksamheten och arbeta tätt tillsammans med förstalinjens chefer. Arbetsuppgifterna innefattar att ha en nyckelroll i personalplaneringen och andra administrativa uppgifter kopplat till personal.

Exempel på arbetsuppgifter för klinikassistent:

- ta fram anställningsavtal och vara delaktig i att introducera nya medarbetare

- arbeta i personalplaneringsprogrammen

- viss löneadministration

- schemaplanering för enheten

- fakturahantering för basenheten

- övergripande samordning av lokaler, IT-utrustning och telefoni

- stöd till övrig personal gällande datafrågor och administrativa arbetsuppgifter.

Kvalifikationer

Du har exempelvis någon av följande utbildningar:

Vårdadministratör

Löneadminstratör

Medicinsk sekreterare

Vi söker dig som har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, meriterande är löneadministration och kunskaper i olika stödsystem samt intresse att utveckla användningen av dessa. Vi arbetar i Heroma, med fördel har du erfarenhet därifrån redan. Du tycker om att ge service och samarbeta med andra men kan också ta initiativ och arbeta självständigt. Du är till din person strukturerad och tillämpar detta i ditt dagliga arbete. Du har goda kunskaper i svenska språket och ska kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift liksom besitta god IT-vana.

Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet, att du är noggrann, strukturerad och professionell i din yrkesroll samt att du har ett gott bemötande och en ansvars- och servicekänsla. Du har förmågan att hantera flera ärenden samtidigt, och kan prioritera bland dessa. Vi värdesätter att du kan arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att arbeta tillsammans med chefer och kollegor då ni har ett gemensamt ansvar för administrationen i verksamheten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansökan

Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@regiondalarna.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss.

Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.

Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna

Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.