Sem vik Kundservice Dalatrafik, Borlänge

Bild för rekryteringsannons

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar.

Från 1 januari 2018 är Dalatrafik en förvaltning i Region Dalarna. Vi ansvarar för planering, drift, trafikadministration och att handlägga myndighetsfrågor som rör kollektivtrafiken i Dalarna. Dalatrafik huvuduppgift är att med lagen om offentlig upphandling inom försörjningssektorn 2007:1092 (LUF) som stöd, affärsmässigt och i konkurrens, upphandla persontrafik i perioder om fem till tio år. Dalatrafik ställer bl.a. krav på miljöansvar, kvalité och fordonsstandard samt bestämmer om trafikutbudet i samråd med länets kommuner. Vi samordnar också tidtabeller och priser. Vi utvecklar försäljningskanaler och biljettutbud. Vi marknadsför också trafiken och de resmöjligheter som finns. Vårt arbete utgår från kundens perspektiv. Kollektivtrafiken är viktig för att bidra till ett hållbart samhälle. Vi vill utveckla Dalarnas kollektivtrafik till att bli den bästa bland landets landsbygdsregioner. Region Dalarna är organisatorisk hemvist för den regionala kollektivtrafikmyndigheten och Dalatrafik ansvarar för planering, drift, trafikadministration och handläggning av myndighetsfrågor som rör kollektivtrafiken i hela Dalarna.

Arbetsuppgifter

Du kommer att ha daglig kontakt med resenärer via telefon och mail.

I rollen som kundservicemedarbetare svarar du på frågor om våra produkter och hjälper resenärer att ta reda på när bussen går eller var den är.

Arbetet innebär att ge en hög service åt våra resenärer samt kunna bemöta resenärer och förare på ett professionellt sätt. I ditt arbete kan du komma att ställas inför dagliga utmaningar och hög belastning och tidspress under vissa perioder.

Vi söker medarbetare till vår kundservice som är lösningsorienterade, positiva och professionella. Kan du dessutom leverera förstklassig service och få våra resenärer att stå i centrum, då är detta uppdraget för dig.

Anställningen avser sommarvikarie heltid sommaren 2024.

Kvalifikationer

Du bör vara:

  • En person som kan hantera många bollar i luften och trivs i en arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. Du är ansvarsfull för det egna arbetet likväl för att hjälpa kollegor i deras arbete.
  • Positiv och ha en bra energi som smittar av sig på dina kunder och kollegor
  • Ansvarsfull och tycka det är viktigt att leverera med hög kvalité

Krav för tjänsten:

  • Gymnasieutbildning inom relevant område eller som vi anser vara motsvarande.
  • God dator- och telefonvana.
  • Flytande svenska samt god engelska i tal och skrift.

Meriterande för tjänsten:

  • Tidigare erfarenhet av kundservice eller motsvarande arbete.
  • Eftergymnasial utbildning med inriktning mot transport och/ eller logistik.
  • Tidigare arbete inom taxi-, buss- eller förarbranschen.
  • Bra lokalkännedom i Dalarna.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är angelägen om att nå

bra resultat och hålla hög kvalitet i ditt arbete, för att ständigt sätta resenärens behov främst.

Ansökan

Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.

Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Region Dalarna - Jobba med oss

Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.