Assistent till Hörcentralen, Borlänge/Falun

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna!

Dalarnas Hjälpmedelscenter erbjuder tjänster och säkra och funktionella hjälpmedel som bidrar till att öka tillgängligheten och delaktigheten för personer med funktionsnedsättning. Vi söker dig som tillsammans med oss vara med och bidra till hälsa, god vård, rehabilitering, habilitering och hållbarhet.

Hörselvården är en del av Dalarnas Hjälpmedelscenter. Vi finns till för personer med hörselskada, dövhet och dövblindhet. Här arbetar audionomer, tekniker, hörselpedagoger, kuratorer och assistenter, totalt ca 45 medarbetare. Vi har verksamhet i Falun, Borlänge och Mora där personer med hörselnedsättning kan få hjälp med bland annat utprovning av hörapparater och andra hörhjälpmedel. Vi samarbetar med och utför tjänster åt Öronmottagningen.

Hörselvårdens assistent-team består i nuläget av sex medarbetare varav en också är teamledare. Nu har du chansen att bli en av oss då vi behöver förstärkning.

Du kommer i huvudsak att vara placerad på Dalarnas Hjälpmedelscenter intill Kupolen i Borlänge, i ljusa, fräscha lokaler. Arbete i Falun och enstaka dagar i Mora kan förekomma.

Arbetsuppgifter

Som assistent på Hörcentralen är fokus i ditt arbete att få den dagliga driften att flyta på smidigt. Du är Hörcentralens ansikte och röst utåt och en viktig stödfunktion för våra audionomer. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av att prata i telefon med våra patienter, boka in besök samt varierande administrativa arbetsuppgifter. I Falun innebär det även att bemanna vår reception.

Vi använder systemet TeleQ för att hantera telefonsamtal till verksamheten. Det innebär att de som ringer får information om en tid när de blir uppringda av en assistent.

De administrativa arbetsuppgifterna är av varierande karaktär, exempelvis hantering av post, fakturor och inkommande remisser. Assistenterna bokar patienter från väntelista och ringer återbud när det förekommer sjukdom. I arbetsuppgifterna ingår även att skriva arbetsordrar och att skicka beställningar till leverantörer.

Arbetet i receptionen innebär att du tar emot och registrerar besök till verksamheten samt tar betalt.

Kvalifikationer

Det viktigaste är att du är en person som gillar att ge god service och har gott bemötande både mot kunder/patienter och mot dina kollegor. Du har god samarbetsförmåga och gillar att arbeta i team. I arbetet som assistent på Hörcentralen kan det hända många saker samtidigt och det kan ske snabba förändringar som du behöver hantera. Därför behöver du vara flexibel och har lätt att ställa om till olika arbetsuppgifter och förutsättningar.

Formella krav

·      Utbildning på lägst gymnasienivå

·      Vana att använda dator som ditt arbetsredskap

·      Goda språkkunskaper i svenska i både tal och skrift

Meriterande

·      Erfarenhet av service- och kundinriktad verksamhet

·      Erfarenhet av arbete i TakeCare

·      Erfarenhet av arbete i telefonsupport, i synnerhet TeleQ

·      Erfarenhet av receptionsarbete

·      Kunskaper om/erfarenhet av arbete med personer med hörselnedsättning och/eller hörapparater

Övrigt:

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning om sex månader, med eventuell möjlighet till förlängning. Om du har möjlighet att tillträda inom kort är det en fördel. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Ansökan

Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.

Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba hos oss - Region Dalarna

Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

Dela: