IT-tekniker - ServiceDesk - Falun

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna!

Regionstyrelsens förvaltning består av regionledning och stödfunktioner inom exempelvis administration, personal, ekonomi och IT. Vi stödjer regionens övergripande förtroendemannaorganisation, tjänstemannaledningen och samtliga kärnverksamheter i regionen. Från Regionstyrelsens förvaltning sköts också regionens regionalpolitiska engagemang. Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med ledning och stöd i en stor organisation där varje del har en viktig samhällsfunktion för Dalarnas medborgare.

Medicinsk Teknik och IT (MiT) består av ca 160 personer som ansvarar för både medicintekniska produkter och IT-verksamhet i Region Dalarna. MiT och verksamheten arbetar tillsammans med både nationella och lokala strategier för att effektivisera vården.

Region Dalarnas MiT (Medicinsk Teknik & IT) består av enheterna:

. IT-förvaltning och utveckling

. Medicinsk teknik

. IT-teknik

Enheten för "IT-teknik" är uppdelad i tre delar:

. Servicedesk 

. Drift & Teknik

. IT Tandvård

Arbetsuppgifter

Till enheten Servicedesk söker vi nu en supporttekniker som kan förstärka vår servicedeskgrupp. Du kommer tillsammans med oss att jobba med att stödja vården kring service, support och beställningar.

I rollen som supporttekniker i 1:a linjen är du ansiktet utåt och har mycket kontakt med våra användare. Du behärskar svenska mycket bra i tal och skrift och din kommunikationsförmåga är mycket god. Din främsta arbetsuppgift är att ta emot inkommande samtal där du försöker lösa användarens problem genom vägledning eller fjärrstyrning. Om ärendet blir för omfattande skickar du det vidare till 2:a linjen som tar över ärendet. Utöver att ta emot samtal i 1:a linjen är du även delaktig i mer avancerad tekniskt felsökning i 2:a linjen.

Kvalifikationer

Krav:

Utbildning inom IT-sektorn med fokus på support/hårdvara/mjukvara. Alternativt arbetslivserfarenhet inom IT-sektorn.

Detta innefattar:

. Gymnasial utbildning inom IT eller motsvarande påbyggnadsutbildning

. Goda kunskaper i Windows operativsystem (7/10)

. Teknisk kompetens kring klienter, klientplattformar, kringutrustning

. Erfarenhet av arbete i helpdesk/supportorganisation med ärendehanteringssystem

. Uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift

. Körkort

Erfarenhet meriterande:

. ITIL-utbildning

. Nätverkskunskap och grundläggande förståelse för TCP/IP, DHCP, LAN, WAN och WIFI

. Erfarenhet av att ha arbetat i större driftsmiljö

. Erfarenhet av att ha arbetat i offentlig verksamhet

. Erfarenhet av support och drift inom IT

Personliga egenskaper:

IT-support handlar om både teknik och service. För att trivas i denna roll brinner du för att hjälpa våra användare i ditt dagliga arbete, där din sociala och kommunikativa förmåga kommer väl till användning. Du har lätt att sätta dig in i nya situationer och kan på ett pedagogiskt sätt hjälpa användarna. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och gillar problemlösning.

Vi ser att du är driven, självgående och tar ansvar i ditt arbete. Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och nya tekniker. Under perioder har vi mycket att göra och då är det viktigt att du är stresstålig och strukturerad. Eftersom vi arbetar med service ser vi att du är bra på att skapa relationer och ger ett förtroendeingivande och trovärdigt intryck. För att lyckas i rollen ser vi att du talar och skriver svenska obehindrat. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansökan

Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.

Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba hos oss - Region Dalarna

Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

Dela: