Region Dalarnas webbplats använder cookies för att fungera bra.

Läs mer om användningen av cookies här.

Nämndsekreterare/utredare, Regionala utvecklingsförvaltningen

Hos oss på Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna!

Arbetsuppgifter

Är du intresserad av regionala utvecklingsfrågor, och vill vara med och utveckla vår förvaltning? Då kan du vara vår nya nämndsekreterare.

Som nämndsekreterare på Regionala utvecklingsförvaltningen ansvarar du för hela ärendehanteringsprocessen, från registrering till arkivering. Du arbetar direkt underställd förvaltningschefen och nära förvaltningens registrator. Din uppgift är att säkerställa att ärendeberedningen blir korrekt och håller hög kvalitet. Du är även förvaltningschefens stöd i arbetet med interna styr- och ledningsprocesser.

Arbetet innebär att
- stödja handläggarna i framtagande av nämndhandlingar
- publicera handlingar till politiker och allmänhet
- föra anteckningar vid beredningen
- skriva kallelser och protokoll vid nämndsammanträden
- bistå vid expedieringen av beslut
Till din hjälp för andra sysslor kring nämndsammanträden och allmän administration finns en särskild stödfunktion.

Du kommer i din roll också att vara ansvarig inom förvaltningen för dokument- och ärendehanteringssystem samt ingå i ett nätverk för nämndsekreterare. Det finns även möjlighet att arbeta med egna ärenden och utredningar.

Du är adjungerad till förvaltningens ledningsgrupp och stödjer förvaltningschefen med exempelvis framtagandet av verksamhetsplan och internkontrollplan samt uppföljning av desamma.
Du kommer att jobba nära och tillsammans med övriga chefer och medarbetare inom förvaltningen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom statsvetenskap, offentlig förvaltning, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av arbete inom kommun eller annan offentlig verksamhet som nämndsekreterare eller liknande.

Vidare har du erfarenhet av och kunskap om offentlighets- och sekretesslagen, arkivlagen, förvaltningslagen och kommunallagen.

Vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper, vana att arbeta i olika administrativa stödsystem och att du har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

För att lyckas i rollen som nämndsekreterare måste du ha god förmåga att sätta dig in i arbetsuppgifter snabbt, ta initiativ och kunna prioritera dina arbetsuppgifter. Då du kommer ha både interna och externa kontakter är din förmåga att ge ett gott bemötande av stor vikt.
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och lägger särskild tonvikt vid kompetenserna kvalitetsmedvetenhet, omdöme, flexibilitet samt förmågan att samordna, samarbeta och hantera situationer med högt tempo.

Övrigt

Region Dalarnas uppgift är att göra Dalarna till en ännu bättre plats att leva på. Vi har ett brett uppdrag så möjligheterna är stora att du hittar ditt drömjobb hos oss! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, hjälpmedel, kollektivtrafik och folkhögskolor, samt arbetar med folkbildning, forskning, folkhälsa och kultur. Vi arbetar också med utvecklingsfrågor inom infrastruktur, näringsliv, arbetsmarknad och miljö. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på regiondalarna.se/jobb Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

Dela:

Om tjänsten

Befattning: Nämndsekreterare

Ort: Falun

Anställningsform: Tillsvidare

Antal tjänster: 1

Sysselsättningsgrad: 100%

Ref nr: 20:2019:135

Ansök senast:
2019-10-20

Ansök Skapa konto
Upplysning
  • Förvaltningschef Elsmari Julin

    Epost elsmari.julin@regiondalarna.se

    Telefon 070-523 72 57

  • Jusek/SACO Kenth Söderlund

    Epost kenth.soderlund@regiondalarna.se

    Telefon 023-77 70 65

  • SACO/SSR Pablo Vilches

    Epost Pablo.VilchesGalleguillos@regiondalarna.se

    Telefon 023-77 70 85