Region Dalarnas webbplats använder cookies för att fungera bra.

Läs mer om användningen av cookies här.

Objektspecialist verksamhetsstöd för Primärvården och Hälsovalsenheten

Hos oss på Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna!

Vill du vara med och vidareutveckla och förvalta uppföljningen i regionens beslutsstöd kopplat till Primärvården inom hälso- och sjukvården Region Dalarna. Gillar du verksamhetsutveckling, ordning och reda samt att arbeta med verksamhetens behov?

Vi söker dig som trivs med att arbeta i gränslandet mellan verksamhet och IT genom att bl.a. beskriva behov i verksamheter och vara bryggan till teknikdelen i förvaltningen. Region Dalarna arbetar efter förvaltningsmodellen pm3.
Objektspecialistens uppdrag har ett tydligt fokus på verksamhetsnytta och effektiva arbetssätt med syfte att tillhandahålla ett så optimalt IT-stöd som möjligt.

Arbetsuppgifter

Som verksamhet/objektspecialist är du en betydelsefull del i förvaltningen kring strategisk uppföljning och verksamhetsnära uppföljning av Primärvård och Hälsoval.

Du kommer delta i, och i vissa fall leda, en del utvecklingsarbete som är kopplat till uppföljning inom primärvården.

Som objektspecialist kommer du att vara både informationsförvaltare och förvaltare av produkter inom förvaltningsobjektet.
Arbetet innebär nära kundkontakt och att i samarbete med dem ta fram behov och göra kravanalyser.
I arbetet ingår även sedvanliga arbetsuppgifter inom förvaltning:
- dokumentation och rapportering
- delta i förvaltningsgruppsmöten
- utreda föreslagna förändringar/förbättringar
- svara på frågor från diverse intressenter
- kommunicera med användare
- utbilda användare i befintliga system


Som objektspecialist kommer du att arbeta under ledning av Primärvård och Hälsoval, tjänsten är delad mellan primärvård och Hälsoval. Du kommer också samverka med förvaltningsledaren i beslutsstödet och ingå i ett team tillsammans med andra objektspecialister. Du medverkar även till framtagande av regelverk och standarder för informationsutbyte samt ser till att de följs.

Resor i tjänsten kan förekomma.

Kvalifikationer

Du har universitets/högskoleexamen eller likvärdig kompetens inom området kring informationshantering, IT, organisation/verksamhet.

Meriterande är:
- Erfarenhet av verksamhetsutveckling, förändringsarbete och uppföljning
- Erfarenhet av hälso- och sjukvården och särskilt primärvård
- Fördjupad förståelse för funktioner i vårdinformationssystemen
- Kunskaper om utdata

Personliga egenskaper:
. Analytisk - Bra på att förstå komplexa sammanhang och har god problemlösningsförmåga
. God verksamhetsförståelse och kan snabbt förstå nya processer och problemställningar
. Kan både fokusera på detaljer men har också förmågan att se helheten för hela organisationen
. Du har lätt för att skapa dig en bild av olika verksamheters processer, strukturer och behov. Du kan arbeta både strategiskt och operativt och trivs med många kontaktytor.
. Stor vana att arbeta med Excel eller liknande BI-verktyg för uppföljning och analys
. Kan självständigt ta egna initiativ och driva/koordinera projekt och aktiviteter

Vi värdesätter mycket högt:
. Att du kan samverka och skapa bra relationer
. Ett personligt engagemang
. Att du som person är självständig, flexibel, strukturerad och drivande
. En god administrationsförmåga
. En förmåga att ta initiativ och samtidigt lätt för att ta till hjälp när behov finns
. En förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter
. Att du kan förmedla dina kunskaper till andra
. Att du kan uttrycka dig pedagogiskt och välformulerat i små som stora grupper

Övrigt

Region Dalarnas uppgift är att göra Dalarna till en ännu bättre plats att leva på. Vi har ett brett uppdrag så möjligheterna är stora att du hittar ditt drömjobb hos oss! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, hjälpmedel, kollektivtrafik och folkhögskolor, samt arbetar med folkbildning, forskning, folkhälsa och kultur. Vi arbetar också med utvecklingsfrågor inom infrastruktur, näringsliv, arbetsmarknad och miljö. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på regiondalarna.se/jobb Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

Dela:

Om tjänsten

Befattning: Sekreterare

Ort: Falun

Anställningsform: Tillsvidare

Antal tjänster: 1

Sysselsättningsgrad: 100%

Ref nr: 20:2019:17

Ansök senast:
2019-03-25

Ansök Skapa konto
Upplysning
  • Divisionschef Primärvård Helén Kastemyr

    Epost helen.kastemyr@ltdalarna.se

    Telefon 070-549 77 05

  • tf. Hälsovalschef Helena De La Cour

    Epost helena.delacour@ltdalarna.se

  • Systemförvaltare Marina Thiis

    Epost Marina.Thiis@ltdalarna.se

    Telefon 023-490052

  • Vision Margareta Nordman

    Epost margaretha.nordman@ltdalarna.se

    Telefon 072-0832091

  • SACO Annelie Sundstedt

    Epost saco.dalarna@ltdalarna.se

    Telefon 0730621170