Region Dalarnas webbplats använder cookies för att fungera bra.

Läs mer om användningen av cookies här.

Upphandlare

Hos oss på Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna!

Arbetsuppgifter

Upphandlingsavdelningen är en arbetsplats som kännetecknas av en god atmosfär och hög trivsel där vi utvecklas i våra arbetsroller genom omväxlande upphandlingsuppdrag, deltagande i arbetet med förbättringen av landstingets anskaffningsprocess samt avdelningens processer och arbetsmetoder.
Avdelningen arbetar i upphandlingsverktyget e-Avrop.
Du kommer att vara placerad i Regionkontoret i centrala Falun och ingå i upphandlingsavdelningen som består av 7 upphandlare, 1 Avtalscontroller, 1 upphandlingsassistent och 1 upphandlingschef.

Som upphandlare arbetar du självständigt med planering och genomförande av upphandlingar enligt Lagen om offentlig upphandling inom olika varu- och tjänsteområden.

Tillsammans med dina kollegor på upphandlingsavdelningen driver ni olika upphandlingsprojekt och du förväntas delta aktivt i avdelningens utvecklingsarbete avseende processer och arbetsmetoder.

Du upprättar och sammanställer upphandlingsdokument, svarar för anbudsutvärdering samt följer upp avtal.
Som en naturlig del i rollen ingår att arbeta med kvalitetssäkring och ha kontinuerlig kontakt och dialog med såväl uppdragsgivare som leverantörer och övriga intressenter.

Du ansvarar för att upphandlingar sker i enlighet med lagar, regler och landstingets upphandlingspolicy samt att de genomförs på ett affärsmässigt sätt.

Kvalifikationer

Du har eftergymnasial utbildning inom upphandling (LOU) eller annan relevant utbildning och har goda kunskaper i Officepaketet.

För att lyckas i ditt arbete ska du vara en drivande och engagerad person. Du är strukturerad, analytisk och noggrann.
För att passa i rollen tror vi även att du är social och utåtriktad, tycker att samarbete med kollegor, verksamheter och leverantörer är en viktig och naturlig del av vardagen.
God kommunikativ förmåga, såväl skriftlig som muntlig förutsätts. Vi sätter stor vikt till dina personliga egenskaper, din kompetens, samarbetsförmåga och din flexibilitet.

Det är meriterande om Du har några års erfarenhet av att självständigt ansvara för att samordna och leda genomförandet av upphandlingar och avrop enligt LOU. Kunskap och erfarenhet av att arbeta i e-Avrop är meriterande.

Tycker du att ovanstående beskrivning låter lockande och stämmer in på din profil? Vill du bli vår nya kollega?
Varmt välkommen med din ansökan!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så tveka inte med att skicka in din ansökan med CV och personligt brev.

Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Övrigt

Region Dalarnas uppgift är att göra Dalarna till en ännu bättre plats att leva på. Vi har ett brett uppdrag så möjligheterna är stora att du hittar ditt drömjobb hos oss! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, hjälpmedel, kollektivtrafik och folkhögskolor, samt arbetar med folkbildning, forskning, folkhälsa och kultur. Vi arbetar också med utvecklingsfrågor inom infrastruktur, näringsliv, arbetsmarknad och miljö. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på regiondalarna.se/jobb Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

Dela:

Om tjänsten

Befattning: Upphandlare

Ort: Falun

Anställningsform: Tillsvidare

Antal tjänster: 2

Sysselsättningsgrad: 100%

Ref nr: 20:2019:42

Ansök senast:
2019-03-31

Ansök Skapa konto
Upplysning
  • Avdelningschef Joel Valtanen

    Epost joel.valtanen@ltdalarna.se

    Telefon 023-490317

  • SACO Annelie Sundstedt

    Epost saco.dalarna@ltdalarna.se

    Telefon 0730621170

  • Vision Margareta Nordman

    Epost margaretha.nordman@ltdalarna.se

    Telefon 072-0832091