Ta bort

Är du säker?

Borttagen

• Publicerad: 2024-02-04
  • Kommunikén avser olycka/händelse: Trafikolycka, Noppikoski E 45:an, på gränsen mellan Orsa och Ljusdal
  • Datum: 2024-02-04 15:07
  • Totalt antal patienter: {{ persons.length }}
  • Patient {{ idx + 1 }}
    Kön: {{ person.Sex }}
    Ålder: {{ person.Age }}
    Tillstånd: {{ person.State }}
    Förd till annat sjukhus/vårdinrättning: {{ person.Transferred }}
    Kvar på sjukhus i Region Dalarna: {{ person.InHospital }}
  • Övrig information: UPPDATERING 05/02/2024: En patient med svåra skador fördes till Uppsala för fortsatt vård eftermiddagen 04/02; två patienter med svåra skador vårdas fortsatt på Mora lasarett; tre patienter med lätta skador skrevs ut från akutmottagningen i Mora 04/02 och är därmed inte kvar på sjukhus. 04/02/2024: Trafikolycka med 3 fordon. 12 personer är drabbade varav 2 barn. Många drabbade har medfört samverkan mellan Region Dalarna och Gävleborg. 6 patienter är förda till Mora lasarett varav 2 barn. Barnens tillstånd är i nuläget stabilt. 3 patienter är förda till Hudiksvalls sjukhus. Övriga 3 personer har bedömts av ambulanspersonal på plats att ej behöva vård.