Bibliotek

På Malungs folkhögskola finns ett bibliotek där vi hjälper dig låna böcker både från bibliotek lokalt i Malung och fjärrlån.

Folkhögskolans bibliotek ligger centralt placerat på skolan i nära anslutning till matsalen.

Biblioteket är bemannat 10 timmar per vecka med en inhyrd bibliotekarie från Malungs kommunbibliotek. Vi använder samma datorsystem som kommunbiblioteket och gymnasieskolan samt övriga bibliotek i kommunen. På detta sätt har du fullständig överblick över vad som finns på samtliga bibliotek.

Vi ordnar lån från hela landet

När du söker efter något är du inte bara begränsad till vårt eget bibliotek eller övriga bibliotek i Malung-Sälens kommun. Det som inte finns här lånar vi i första hand hit från Malungs bibliotek eller något annat bibliotek i kommunen. Om det du söker inte finns någonstans i Malung ordnar vi fjärrlån åt dig, det vill säga vi beställer detta från bibliotek utanför Malung-Sälens kommuns gränser.

Du är med och påverkar

Som kursdeltagare kan du vara med och påverka det vi köper in till biblioteket. Prata med bibliotikarien, eller ta upp i elevrådet.

Till bibliotekskatalog

Välkommen till biblioteket