Symbol för Fokus på psykisk hälsa i Dalarna

Information till medarrangörer av Fokus på psykisk hälsa i Dalarna 2025

Både tidigare och nya medarrangörer är varmt välkomna att bidra med programpunkter till Fokus på psykisk hälsa i Dalarna mellan den 10 september och den 10 oktober 2025. Det är tack vare alla er som vi kan erbjuda temamånaden och fortsätta utveckla den tillsammans.

Hur anmäler jag min programpunkt?

Sista datum att skicka in programpunkt var den 19 juni 2025.

Medarrangörer ansvarar för sin programpunkt

Medarrangörer ansvarar för planering av och innehållet i sin programpunkt, samt att sprida information om programpunkten och om programmet som helhet i sina kanaler/nätverk.

Det är viktigt att du som medarrangör förmedlar att er programpunkt är en del av temamånaden Fokus på psykisk hälsa i Dalarna, både i marknadsföring och när ni hälsar deltagare välkomna till ert arrangemang.

Länka gärna till regiondalarna.se/psykiskhalsa

Material för information och marknadsföring

Här finns informationsmaterial som kan användas av medarrangörer, kommuner med flera som vill hjälpa till att marknadsföra programmet och/eller sin programpunkt. Ytterligare material kommer att läggas till under våren 2025.

För att ladda ner material, högerklicka på länkarna och välj "Spara länk som". 

Inbjudningsmall 2025

Affisch 2025

Symbol med bakgrund

Symbol utan bakgrund 

Symbol med bakgrund och med länk

Symbol utan bakgrund och med länk

 

Samordnare för Fokus på psykisk hälsa i Dalarna

Vi som samordnar temamånaden Fokus på psykisk hälsa i Dalarna är Therese Olsson, brukarinflytandesamordnare och Cecilia Tegelberg, samordnare för suicidprevention. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss via:
psykiskhalsa@regiondalarna.se

Vad ansvarar vi som samordnare för?

Vi ansvarar för samordning av temamånaden och programsidan med hela programmet som publiceras senare under 2025 på regiondalarna.se/psykiskhalsa. Störst utrymme programpunkter som riktar sig till en större och bredare målgrupp. Vi har tyvärr inte möjlighet att visa upp alla initiativ lika mycket. Det gäller även vid marknadsföring i exempelvis sociala medier.

Vi ansvarar också för övergripande marknadsföring, material, utvärdering av egna kommunikationsinsatser och för att fånga upp förbättringsförslag hos medarrangörer.