Möt våra medarbetare inom Folktandvården

Här hittar du flera av våra medarbetare som ger en inblick i vad just deras arbete inom Folktandvården Dalarna innebär.

Porträtt på Ellen och Eloise

Ellen och Eloise valde Borlänge efter sommarjobbet

"Vi fick en handledare som bara var för oss, vilket gjorde att vi fick gott om hjälp.", säger tandläkarstudenterna som efter examen började arbeta på Tandvårdshus Borlänge.

Möt Eloise och Ellen
Bild på Waseem och Monica.

Tandläkarna Waseem och Monica tjänstgör för att få svensk legitimation

Från Syrien och Indien till Dalarna och Leksand. ”Efter min tjänstgöring vill jag fortsätta jobba som tandläkare på Folktandvården Leksand.”, säger Monica.

Möt Waseem och Monica
Porträtt på Jessica, tandhygienist

Tandhygienisten Jessica möter patienten i hens hemmiljö

Som tandhygienist inom Folkhälsofunktionen åker Jessica hem till patienten och gör munhälsovårdsbedömningar hos personer som har rätt till nödvändig tandvård.

Möt Jessica
Porträtt på Filipa, tandläkare

Tandläkaren Filipa flyttade från Portugal

”Det bästa med mitt jobb är att komma hit och hjälpa andra för att förbättra munhälsan.” Möt tandläkaren Filipa som rekryterades från Portugal. Hon berättar om utmaningar och glädjeämnen på sin arbetsplats och hur det är att börja jobba i ett nytt land.

Möt Filipa
Porträtt på Anastacia, tandläkare

Närheten till naturen lockade Anastacia till Idre

"Det som lockade mig till Idre var givetvis skidåkning och snowboardåkning. Man får uppleva vintern på ett helt annat sätt." Längtan efter skidåkning och en snörik vinter lockade tandläkaren Anastacia från Malmö till Idre.

Möt Anastacia

Har du frågor?

Vill du veta mer om hur det är att jobba inom Folktandvården Dalarna? Vi svarar gärna på dina frågor - hör av dig!

Tandvård rekrytering

E-post: rekrytering.tandvarden@regiondalarna.se