Syntolkning: Närbild på dalahästar.

Intensivt program när Elin Norén och Anna Thörn besöker Sälen

Pressmeddelande – 24 april 2023

Tisdag 25 april kommer regionstyrelsens ordförande Elin Norén (S) och regiondirektör Anna Thörn på besök till Sälen. Studiebesök hos regionens verksamhet, Destination Sälenfjällen samt Malung-Sälens kommun står på programmet.

– Jag har varit i Sälen många gånger tidigare, men nu kommer jag dit i en ny roll och på ett nytt sätt. Det är viktigt för mig att se och förstå Region Dalarnas breda och mångfacetterade uppdrag i hela länet. Samtidigt är jag glad över att också få besöka turistnäringen, säger Anna Thörn.

Dagen i Sälen inleds med studiebesök på vårdcentralen, därefter ambulansverksamheten. Sedan blir det besök hos Destination Sälenfjällen AB och på eftermiddagen möter Elin Norén och Anna Thörn representanter för Malung-Sälens kommun.

– Sälen är ett viktigt besöksmål under ständig utveckling, och besöksnäringen är en av Dalarnas basnäringar. Vi vill se och lära oss mer om både besöksnäringen och regionens egna verksamheter i Sälenområdet, och hur vi kan bidra till utvecklingen framåt, säger Elin Norén.

Program för Elin Noréns och Anna Thörns besök i Sälen 25 april. Förändringar kan förekomma.

09:30 – 10:30 Studiebesök på Vårdcentralen Sälen, verksamhetschef Monica Björseth.

10:45 – 11:30 Ambulansstationen Sälen, avdelningschef Hans Sandgren.

12:00 – 14:00 Lunch och besök hos Anders Bjernulf, VD Destination Sälenfjällen tillsammans med Jörgen Norén (S), regionfullmäktiges ordförande och Hans Unander (S), kommunstyrelsens ordförande.

14:00 – 15:00 Eventuell träff med tjänstemän och politiker Malung-Sälens kommun.