Truck som kör på ett lager

Rättelse: Felaktig information om att Region Dalarna byter leverantör

Pressmeddelande – 10 mars 2023

Region Dalarna har felaktigt gett besked att bytet av leverantör vad gäller lagerhållning och distribution av förbrukningsartiklar är klart. Tilldelningen är överprövad och ärendet hanteras nu hos förvaltningsrätten.

Den 8 mars gick Region Dalarna ut med information om att Onemed är regionens nya leverantör för distribution och lagerhållning av förbrukningsartiklar från och med 1 oktober 2023. Detta till följd av en upphandling som Region Dalarna genomförde under 2022 tillsammans med fem andra regioner i samarbetet varuförsörjningsnämnden. Tilldelningen är överprövad och ärendet handläggs just nu hos förvaltningsrätten, vilket medför att det i nuläget inte finns ett slutgiltigt beslut om bytet.

Region Dalarna ber om ursäkt för att felaktig information spridits.