Se novembers Omvårdnadsforum nu

Nyhet – 01 december 2021, kl. 09:11

November månads Omvårdnadsforum utgörs av en inspelad intervju med Cecilia K. Janeröd. Intervjun har Regionens första "Covidavdelning" i fokus. Se klippet nedan!

"...jag visste ju, och ändå satt jag där och stack henne..."

Cecilia K. Janeröd - Sjuksköterska och Verksamhetsutvecklare på Norslunds vårdcentral i Primärvården Region Dalarna - beskriver med egna ord upplevelser från den allra första "Covidavdelningen" på Falu lasarett. Hon berättar om omvårdnadsproblem, patientmöten och även hur hon själv drabbas av sjukdomen.

Omvårdnadsrådet vill rikta ett varmt tack till "Cilla" för sin medverkan, och för sina intressanta tankar och reflektioner kring covid-vården ur ett omvårdnadsperspektiv.

Intervju med Cecilia K Janeröd

För att visa youtube-klipp måste funktionella kakor accepteras.

Ändra inställningar för kakor

Nästa Omvårdnadsforum

Observera att december månads Omvårdnadsforum uteblir, vi är tillbaka våren 2022 med nya spännande programpunkter!