Program under sjukhusbiblioteksveckan

Nyhet – 15 april 2024, kl. 16:25

Under nationella sjukhusbiblioteksveckan ordnar Falu lasarettsbibliotek olika aktiviteter 22-26 april. Du är varmt välkommen att delta.

Program under sjukhusbiblioteksveckan

• Föredrag med Göran Greider med utgångspunkt i betydelsen av skrivande kopplat till hälsa, tisdagen den 23 april kl. 16.30 på Falu lasarettsbibliotek. Efter föredraget följer ett panelsamtal med några inbjudna gäster från bland annat kuratorsenheten, sjukhuskyrkan och Länsbibliotek Dalarna. Gratisbiljetter finns att hämta på Falu lasarettsbibliotek för all regionanställd personal.
  • Mingel i bibliotekets nya yta Konstrelaxen tisdagen den 23 april från kl. 16.00. Visning av konstverken kl. 16.10. För dig som ska lyssna på föredraget.
  • Biblioterapeutisk övning i Konstrelaxen, drop-in alla dagar. Ett konstnärligt möte med dig själv. Material finns att hämta i biblioteket. För alla.
  • Diktprovning onsdag den 24 april 12.00–12.15.
    Smaka på en dikt under lunchen. Digital träff för regionanställd personal.
    Anmälan: falun.biblioterapi@regiondalarna.se
  • Bokbingo med start under sjukhusveckan. Bokbingon pågår därefter under vår och sommar. Bingobricka finns att hämta på Falu lasarettsbibliotek eller i bibliotekets arbetsrum på Intra. Fina priser lottas ut till hösten. För alla.